Külalislektorina andis loengu Andrus Kiisküla
Andrus Kiisküla osales külalislektorina sotsiaalmeedia spetsialisti eriala 2. kursuse õppijate loengus, millest tegi ülevaate õpilane Diana Unt.
Kui meie sotsiaalmeedia kampaaniate juhtimise õppejõud Jane Salu andis teada, et meile tuleb külalislektorina esinema Andrus Kiisküla, siis otse loomulikult tehti korralik Google „reha“, et teada, kes ta on.
5 aastat Äripäeva digiturunduse juht, Tallink Groupi digiturunduse ja analüütika juht, taimetoitlane, poja isa… pikk nimekiri, mis kõlas kui üli-inimese profiil.
Ühesõnaga, tundus uskumatu, kuidas Janel õnnestus ta ära rääkida, et meile loengut andma tulla.
Kohe meie auditooriumi sisenedes köitis Andrus meie kursuse. Võttis jalast kingad, ütles, et tunneb end sokkis paremini ja loeng võis alata.
Alustuseks lajatas ta: „Strateegia ilma taktikata on aeglane viis võita! Taktika ilma strateegiata on müra enne lüüasaamist!“ (Sun Tzu)
Mis on su eesmärgid, su strateegia, su taktika ja miks, miks, miks?
Isegi kui sa kõike seda tead ning muust justkui ei räägita, aga sul pole korras tracking, siis see kõik on soos jalutamine. Kui paljudest meil on korras oma kontode ja lehtede liiklus ning analüütika? Tean, et mul küll ei ole.
Sa tunned ära, et loeng on sind haaranud endasse, kui seinale kuvatakse slaide ning õpilased hõiguvad kaasa. Täpselt nii kui Andrus testis meie teadmisi või siis hoopis vastupidi öelduna, brändide tugevust meie ajus. Mis seostub sulle musta ja kollase värviga? Vasta kiirelt! – Olerex. Aga Oranži ja mustaga? -Apollo. Aga rohelisega? Bolt, SEB, FC Flora?
Jah, me tunneme head brändi värvist.
Andrus näitas näiteid ja no need olid head! Lausa väga head!
Subtiitrid on A ja O, aga kui me neid videode alla paneme, siis järsku teeks nii, et need oleksid loetavad igast aknast! Ja muusika/heli, millal sa selle juurde paned? Kõik see tundub nii elementaarne ja mõistetav, kuid miks me siis ägame, zoomime sisse reklaame või lihtsalt neist edasi kerime? Kas me tahame ise olla need, kellest edasi ja üle keritakse? Me arvame, et meil on selleks juba piisavad oskused, kuid tegelikkuses teevad selliseid vigu ja prohmakaid isegi suurfirmad, saati siis minusugune õppur.
Mulle isiklikult avaldas suurimat mõju kontaktide korjamine Facebooki Lead Adsist.
Üleüldse on hetkel noortel, sotsiaalmeedia turundajail tekkinud arvamus, et Facebook on natuke juba nagu iganenud põld, päriselu toimub Instagramis ja TikTokis. Ja see on suurim viga! Parem „Mine sinna, kus silmapaare palju, sisuloojaid vähe!“ (Andrus Kiisküla ka YT shorts).
Andrus rääkis töövahenditest, pixlite õigest panekust. Andis materjale, linke mis suurepärased ja kõik veel eesti keeles. Loomulikult viiteid, kust inglise keeles kiiremini infot saada kui oled õppimishimuline.
Vigadest, enda kliendibaasi testimisest ja no muidugi UTM-ist, mis lõpuks pea nii sassi lõi, et jõudis (jälle!) kohale see tunne, et kui tark ja teadlik ma nüüd ikka olen? Kui palju on õppida ja kui palju ideid selle rakendamiseks.
Olen väga tänulik Andrusele ülisisuka loengu eest ja Janele, kes ta meile kohale kutsus!
Diana Unt
sotsiaalmeedia spetsialisti eriala 2. kursuse õpilane