31. Oktoober 2019

Kaasava eelarve pilootprojekti hääletustulemused

Meil on äärmiselt hea meel, et kaasava eelarve projekti raames esitati õpilaste poolt kokku 24 ideed ning hääletusest võttis osa 16% Majanduskooli õpilastest, mis on väga tubli tulemus!

Lõppvooru hääletusele kvalifitseerus kokku 4 ideed ning kordame need siinkohal üle:

  • Metallist hoiukapid garderoobi
  • Ergonoomilised tasakaalupallid klassis istumiseks
  • Pehmed istmekatted pikkade koolipäevade istumiskogemuse leevendamiseks
  • Massaažitool avalikku ruumi, leevendamaks pikkadest koolipäevadest tingitud lihaspingeid

Hääletuse tulemused jagunesid protsentuaalselt  järgmiselt:

  1. 72% –  pehmed istmekatted
  2. 49%metallist hoiukapid
  3. 46% – massaažitoolid
  4. 33% – ergonoomilised tasakaalupallid

Reeglite järgi kuulunuks Majanduskooli esimese kaasava eelarve raames realiseerimiseks kaks enim hääli saanud ideed, ent kuna teise ja kolmanda koha vahel oli pingeline võistlus, soetatakse lisaks ka üks massaažitool, mis hakkab paiknema B korpuse õpilaste puhketoas.  Arvestades õppijate suurt poolehoidu “pehmetele patjadele”, soetatakse istmekatteid toolidele topeltkoguses ehk 200 tk.

Suured tänud kõigile, kes projektis osalesid ja oma hääle andsid!

Kooli juhtkond otsustas väljaspool kaasava eelarve formaati sel õppeaastal võtta töösse ka järgmised ettepanekud:

  • Viia sisse kaasaegsed prügi sorteerimise lahendused ning korraldada keskkonnasõbralikumalt ümber senise “topsimajanduse” kooli joogiautomaatides;
  • Rääkida läbi kooli sööklaga/kohvikuga taime- ja vegantoitude valikuks ning senisest tervislikumate roogade pakkumiseks;
  • Kooli sisehoovi ehitatakse katusealune ühes prügikastidega, kus on võimalik sigareti kasutajatel värsket õhku hingata;
  • Koostöös joogaõpetajaga püüame leida koolis sobiva sooja ja vaikse ruumi, kus ilma liigse mööbeldamiseta on võimalik huvilistele korraldada joogahommikuid/õhtuid;
  • Luua kavand kooli võimlast kaasaegse avatud rühmatöö/koostöö keskuse kujundamiseks, kus saab läbi viia nii õppetööd, erinevaid üritusi kui võimaldada kooli õpilastel seal iseseisvalt töötada;
  • Vaadatakse üle erinevate õpilastele mõeldud puhkeruumide ja – alade funktsionaalsused ning luuakse senisest paremad tingimused nii kaasavõetud söögi soojendamiseks/söömiseks kui vabal hetkel lõõgastumiseks.