14. Juuni 2021

4 soovitust mida Google Ads reklaamide haldamisel kasutada

Rahvusvahelise kogemusega digiturundusekspert ja Tallinna Majanduskooli vilistlane Argo Lipp jagab nelja nippi, mida jälgides võid kasvatada oma Google Ads kasumlikkust kordades, proovi järele!

1. SKAG

Mis on SKAG? Sõna SKAG tuleb inglise keelest, mis on lahti kirjutatult Single Keyword Ad Groups. Ühe märksõnalised reklaamigrupid. Vastupidiselt üldlevinud soovitusele, kasutada 10-20 märksõna reklaamigrupis, kasuta vaid ühe märksõnalisi reklaamigruppe.

Miks?

Selleks, et sinu Google Ads konto oleks lihtsasti hallatav, asjakohane ja täpselt sihitud, on oluline jaotada kõik märksõnad omaette reklaamigruppideks. Selle abil on su võimalus parandada oma klikkimissagedust, kvaliteediskoori ja olla täpsem oma reklaamidega. Lõppkokkuvõttes võid sellega saavutada soodsama klikihinna, rohkem klikke ja suurendad tõenäosust müügi saamiseks.

Peale selle on sinu reklaamid olulised ka Google jaoks. Nad vastavad märksõnale, mida otsitakse. Jäta meelde, et Google eesmärk on pidevalt pakkuda oma kasutajatele asjakohast sisu ning seda meeles hoides, saad ka oma konto üles ehitada vastavalt.

Toon näite: kui sa müüd rannarõivaid, siis sa tahad need jaotada vastavalt märksõnadele reklaamigruppideks: bikiinid, trikood, speedod. Kindlasti ei kliki bikiinide reklaamil speedosid otsiv meesterahavas, kes otsib endale selle suve hitt-speedosid.Või hoopis pakud ka laste ujumisrõivaid- siis ei ole kasumlik näidata meestele laste ujumisrõivaste reklaame. Siinkohal tulebki välja ühesõnalise märksõna reklaamgrupi võlu, sest pannes kõik oma märksõnad ühte ujumisrõivaste reklaamigruppi, näitad sa valimatult üldist reklaami kõigile.

Mida võidad kasutades SKAG struktuuri?

  1. Parem kontroll reklaamide üle ja sa tead alati, milline märksõna töötab ja milline mitte.
  2. Kõrgem klikkimissagedus (Click through rate – CTR) ehk sinu reklaam ja märksõna vastavad sellele, mida trükitakse parajasti otsinguribale.
  3. Sinu kvaliteediskoor (Quality Score) paraneb, kuna reklaamid on asjakohased ja märksõnad vastavad otsingule – see meeldib Google´le. Kõrgem kvaliteediskoor aga vähendab sinu kliki hinda ja tõstab reklaamide esitamise sagedust. Win-win-win, ma ütleksin.

 

  1. Vähenenud kulu konversiooni kohta (Cost per acquisition – CPA), mis saakski olla parem!
  2. Tulenevalt ülal kirjutatust, võid saavutada kõrgema konversioonimäära- sinu reklaamid on täpsemini sihitud, need on õigel ajal õiges kohas ning sinu müük võib kasvada.
  3. Sinu kampaania andmed on läbipaistvamad. Näed täpselt ära, millised märksõnad toovad müüki ja milliste märksõnadega tuleb veel tööd teha või siis üldse kinni panna, et vältida mõttetut raha tuulde viskamist.

2. Kvaliteediskoori optimeerimine

Väga levinud viga on, et tõstetakse panuseid märksõnale, et saavutada kõrgem reklaamipositsioon või saada rohkem klikke. Mure on aga selles, et kõrgema klikihinna puhul sama eelarvega saab vähem klikke. Selle asemel tuleks keskenduda oma kvaliteediskoori (Quality score – QS) optimeerimisele.

Kvaliteediskoor koosneb kolmest osast: maandumislehe kogemusest, reklaami asjakohasusest ja eeldatavast klikkimissagedusest.

Vaatame üle, kuidas me saaksime kvaliteediskoori parandada.

  1. Alusta maandumislehe korrastamisest: maandumislehe kiirus ja asjakohase info olemasolu lehel, mis vastab reklaamile ja märksõnale. Lisa usalduselemente nagu klientide tagasiside, koostööpartnerid, ettevõtte andmed, lahtiolekuajad, telefoninumber jne. Seleta lahti oma tooted/teenused enne, kui palud neil vorm täita või ost sooritada. Struktureeri maandumislehe sisu lihtsasti arusaadavaks. Nimetatud tegevused Google’le meeldivad ning aitab sul saavutada parema tulemuse maandumislehe kogemuse osas.
  2. Tõsta reklaami asjakohasust! Selle probleemi lahendad juba siis, kui hakkad kasutama SKAG struktuuri, sest sul on võimalus igale märksõnale spetsiifiline reklaam kirjutada ja see tõstab reklaami asjakohasust. Google mõõdab, kui tihedalt sinu sihitav märksõna on seotud kirjutud reklaamiga. Kui reklaamid on tihedalt seotud sihitava märksõnaga, siis reklaami asjakohasus tõuseb ja paraneb ka kvaliteediskoor.
  3. Eeldatav klikkimissagedus arvestab, kuidas reklaam on esinenud varajasema reklaamipositsiooni põhjal. Google arvestab ka seda, kui hästi sinu reklaam ja otsingu märksõna omavahel kokku sobivad. Eeldatava klikkimissageduse tõstmiseks tuleks proovida oma reklaamide positsiooni parandada või haaratavam reklaam kirjutada, millele inimesed rohkem klikkida sooviksid. See aitab jällegi tõsta kvaliteediskoori, mille tulemusel kliki hind langeb, klikkide arv suureneb, reklaam on asjakohasem ja lõppude-lõpuks aitab parandada ka müügitulemusi.

Seega, enne kui asud panuseid tõstma, vaata üle oma kvaliteediskoor ja püüa see maksimeerida!

3. Aga millest alustada?

Ära astu ämbrisse, püüdes teha reklaami kõikidele oma teenustele ja toodetele.

  1. Vali välja tooted / teenused, millele on kõige suurem nõudlus turul.
  2. Ära vali palju ja ebaolulisi märksõnu- ole täpne ja vali märksõnad, mis on otseselt seotud sinu pakutavaga.
  3. Loo spetsiifilised reklaamid, mis on lähedalt seotud sinu pakutavaga ja sihitavate märksõnadega. Paremate reklaamide kirjutamisest räägin lähemalt oma e-raamatus.
  4. Lisa oma reklaamidele alati kõikvõimalikud laiendid- see tõstab sinu reklaamide ad ranki ja suurendab võimalust, et inimesed klikivad sinu reklaamidele.
  5. Ära ole kärsitu- lase kampaaniatel joosta, et koguda andmeid ja tee nende põhjal otsused. Kui esimesed 50-100€ on kulutatud ja tulemust ei ole, siis ei ole mõtet veel püssi põõsasse visata. See nõuab aega, pühendumist ja katsetamist, et Google Ads hästi tööle hakkaks.

 4. Mõõtmine paika

Turunduses ei ole kohta ebamäärasele tegevusele. Pane paika eesmärgid ja tee kõike nendest lähtuvalt. Enne, kui alustad Google Ads konto seadistamisega, pane paika Google Analytics, eesmärgid ja ühenda see oma Google Ads kontoga.

  1. Seadistada eesmärgid (goals): päring, müük, lehe vaatamine, kontaktvormi täitmine, ostukorvi lisamine jne ning seejärel saad kõiki oma tegevusi vastavalt nendele kohandada.
  2. Loo mikro ja makro eesmärgid. Mikro eesmärgid on väiksemad tegevused veebilehel, mis otseselt müügitulemusi ei mõjuta, kuid on toetavas rollis. Näiteks uudiskirjaga liitumine. Makro eesmärgid on seotud otseselt müügitulemustega ja sinna alla kuuluvad siis päringud ja ostutehingud. Pane need eesmärgid paika ja need aitavad sul tulevikus kampaaniaid paremini analüüsida.
  3. Testi mõõtmist. Proovi erinevatest seadmetest, erinevatest brauseritest oste sooritada ja päringuid saata ja veendu, et mõõtmine toimiks nii, nagu peab.

Tegevuste mõõtmisel kogud olulist informatsiooni, mis hiljem aitab sul paremaid otsuseid tulevikus teha. Saad analüüsida, Analüüsi millised märksõnad, reklaamid ja kampaaniad raha sisse toovad ja millised pigem kulutavad. Sellest lähtuvalt teed paremaid otsuseid ning kampaaniad muutuvad ajaga palju efektiivsemaks.

Kui tunned, et vajad siiski professionaalset abi, siis võta minuga ühendust argo@klewermarketing.com ning alustuseks lae alla minu 17 Google Ads saladusega e-raamat: https://klewermarketing.com/. Soovin sulle kõrget lendu!

Kohtumisteni juba digimaastikul!

Tallinna Majanduskooli vilistlane ja tänane Google Ads ekspert Argo Lipp käis külalisõpetajana meie selle aasta lõpetavatele sotsiaalmeedia spetsialistidele jagamas tarkust Google Ads reklaamide haldamisest. Õpilastele väga meeldis Argo esinemine aines Sotsiaalmeedia kampaaniate juhtimine. 

Kui Sind teema kõnetab, tule õppima sotsiaalmeedia spetsialistiks Tallinna Majanduskooli!